De eerste 24 uur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu De eerste 24 uur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu

De eerste 24 uur

Door: Ghanacomité

Blijf op de hoogte en volg Ghanacomité

14 Juli 2024 | Nederland, Utrecht

Op het moment dat ik dit schrijf, zijn we bijna 24 uur in Ghana. 24 uur vol ontmoetingen met allerlei lieve mensen, die ons van harte welkom heetten. Van Nii Laaye, die ons achter de douane al breed lachend en vrolijk zwaaiend stond op te wachten in een oranje voetbalshirt tot de peuters van de kinderkerk, van Nii Nai en Joshua, die het hele programma voor ons coördineren tot Reverend Andrew, die ons hoogstpersoonlijk naar ons overnachtingsadres bracht.

Vanmorgen was het weer vroeg dag; de eerste, Engelstalige, kerkdienst begon om 7 uur. Tussen beide diensten door bezochten we alle acht groepen van de kinderkerk, waar we door honderden kinderen een welkom toegezongen kregen. De cadeautjes, twee vlaggenlijnen, versierd door kinderen van de Nieuwe Kerk, werden enthousiast in ontvangst genomen. Na afloop van de tweede dienst werden we op het kerkplein zowaar in het Nederlands aangesproken; een familie uit Almere, afkomstig uit de Nativity Church, was in La vanwege het overlijden van een broer.

Nii Nai, Joshua en Lydia haalden heerlijk eten voor de lunch en de rest van de middag hebben we ontspannen doorgebracht: hier een koffer uitruimen, daar een middagdutje doen of een wandeling maken in de buurt. Het is niet al te warm, vooral door een aangename bries van zee.

De eerste 24 uur zitten erop. We zijn hier nog maar net en het voelt al zo vertrouwd!

Hartelijke groeten van Marri, Kees, Johan en Christine

• 15 Juli 2024 - 07:06

Ruth:

Wat leuk om te lezen! Ik had dit voorrecht in 2007 en 2011. Een onvergetelijke tijd. Doem jullie de groeten van Ruth aan Nii Laaye?! Heel veel plezier en mooie ontmoetingen gewenst!

• 15 Juli 2024 - 08:36

Mariska Van Beusichem :

Wat een fijne, hartverwarmende berichten! Heel veel plezier en mooie ontmoetingen toegewenst!

• 15 Juli 2024 - 08:41

Frans :

Wat mooi om jullie reis thuis mee te kunnen maken.

• 15 Juli 2024 - 14:30

Harmen:

mooie tijd toegewenst!

• 15 Juli 2024 - 16:42

Janneke:

Leuk om te lezen dat eerste 24 uur zeer goed zijn geweest. Ik wens jullie een goed vervolg.

• 15 Juli 2024 - 17:03

Anneke :

Wat leuk veel plezier nog allemaal

• 15 Juli 2024 - 21:20

Matthijs Fidder :

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik wens jullie een fijne vakantie

• 15 Juli 2024 - 21:50

Bob:

Heel herkenbaar, dat het gelijk zo vertrouwd voelt. Ik werd blij van dit bericht :).

• 16 Juli 2024 - 20:39

Adriaan En Cora:

Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en vooral ook de interactie met de bewoners. (Leuke foto's)

Gezegende tijd toegewenst!

• 16 Juli 2024 - 21:58

Agnes B:

Een goede reis gewenst!

• 19 Juli 2024 - 11:31

Paulus:

Goed om een beetje mee te reizen

• 19 Juli 2024 - 17:33

Anneke De Klerk :

Dag reizigers, wat een mooie ontvangst, het eerste etmaal. Hebben jullie de dagen er na nog mooie dingen beleefd? Waar vind ik jullie verhalen?

• 19 Juli 2024 - 20:02

Marri:

Veel dank voor jullie reacties! Christine heeft namens onze gehele delegatie zojuist ook (gedeeltelijk) verslag gedaan van de afgelopen dagen. We brengen ondertussen steeds ook veel tijd in de kerk door, maken kennis en doen mee met allerlei groepen binnen de kerk. In een komend verslag nemen we dat mee! Veel groeten uit een steeds nog bewolkt, en ook wat dat betreft, aangenaam Accra!