Moe maar voldaan - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu Moe maar voldaan - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu

Moe maar voldaan

Blijf op de hoogte en volg Ghanacomité

10 Juli 2019 | Nederland, Utrecht

En dan is zo maar het langverwachte bezoek van onze Ghanese broers en zussen alweer voorbij…
Afgelopen maandag vlogen ze terug naar Accra en kregen we ’s avonds laat het goede bericht dat ze veilig geland waren. Terug in Nativity werden ze onthaald met een grote schaal fufu; wij hunkeren immers ook naar een bruine boterham met kaas als we ver weggeweest zijn.

We kijken terug op een heel geslaagd bezoek. Natuurlijk erg druk door het volle programma, maar alles is heel soepel verlopen. Mede door alle hulp van de vele vrijwilligers uit bijna alle wijkgemeenten. Daar zij we heel blij om en dankbaar voor.
De delegatie bestond uit een bijzonder leuke groep mensen; heel verschillend, maar stuk voor stuk ontzettend vriendelijk en open.
Heel goede ontmoetingen en gesprekken konden zo ontstaan.
Het thema ‘Kinderen van één Vader, Children of the Kingdom’ kon zo alle aandacht krijgen.

Door onder andere het drukke programma is het ons helaas niet gelukt regelmatig verslagen op deze blog te zetten. Maar toch willen we iedereen nog zo veel mogelijk laten delen in al het gebeuren.
Al is het maar als toetje, om nog eens na te genieten.
We hopen daarom de komende tijd alsnog diverse verslagen te plaatsen.
Ook omdat het op zo’n prettige manier stof tot nadenken geeft.

Zoals het symposium, waarbij beide inleidende sprekers ontzettend veel zinnige input gaven om zowel persoonlijk, als als kerkgemeente en zelfs als kerkelijke organisatie eens goed op door te denken. Daar kan veel goeds uit voortkomen; wat een echte vriendschap al niet kan brengen.
De lezingen van het symposium zijn terug te luisteren op kerkomroep.nl., zoek naar het Johannescentrum in Utrecht en dan zijn het de opnamen van 6 juli.
Alvast een aanrader!