Bezoek aan Jacobikerk en straatpastoraat - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu Bezoek aan Jacobikerk en straatpastoraat - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Jacobikerk en straatpastoraat

Blijf op de hoogte en volg Ghanacomité

24 Juni 2019 | Nederland, Utrecht

Vandaag gingen we op pad naar de Jacobikerk, waar we het werk van het straatpastoraat konden leren kennen.
We startten met een kort ochtendgebed, waarna we de kerk even konden bewonderen. De ouderdom van onze gebouwen is voor Ghanezen heel bijzonder.
Hierna mochten we meedoen met de brunch die wekelijks in de Jacobikerk georganiseerd wordt voor de daklozen. Een beetje vreemd voor elkaar ontstonden hier en daar toch leuke gesprekken.
We liepen in groepjes nog een klein rondje door Wijk C met de opdracht signalen van Het Koninkrijk (of juist niet) te noteren. Dit resulteerde in een leuke opbrengst en weer gesprekken; er is in Nederland zo veel anders dan in Ghana, dan valt er veel uit te wisselen.
Een spannend moment was toen we de toren mochten beklimmen. Uiteindelijk durfde iedereen het aan. En na genoten te hebben van het mooie uitzicht helemaal bovenin, mochten we zelfs nog even de klok luiden.
Na het diner in het Johannescentrum wisselden we op speelse wijze eerste indrukken en onze eigen ideeën over de Nederlandse cultuur en mensen uit. Dit leverde naast enkele clichés vooral ook verrassende beschouwingen op.
Weer veel om over door te denken en te praten.

• 27 Juni 2019 - 07:18

Marita:

Ik lees met jullie verslagen mee, hoor! Superleuk om te lezen!