Programma 2019 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu Programma 2019 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu

Programma 2019

Blijf op de hoogte en volg Ghanacomité

24 April 2019 | Nederland, Utrecht

We zijn druk bezig een gevarieerd en mooi programma van activiteiten te maken voor onze Ghanese broers en zussen.
Het thema ‘Kinderen van één Vader, Children of the Kingdom’ staat centraal.
Dit kan op veel manieren uitgelegd worden: respect en zorg voor medemens, zorg voor schepping en medeschepselen, samenleven, etc.
Zo willen we een bezoek brengen aan ‘de Boogh’, specialist op het gebied van begeleiden, behandelen, trainen en re-integreren van mensen met hersenletsel, een lichamelijke beperking of chronische ziekte. We hopen op een rondleiding bij ‘De Stek’, een Utrechtse instelling die met verslaafden werkt, en een bezoek aan ‘Vreedzame wijk en school’. Ook willen we graag aandacht besteden aan het inzegenen van relaties, met name ook homohuwelijken, een beladen thema in Ghana. Spannend dus. Maar we hebben ervaren dat zulke gesprekken juist heel goed gaan en bijdragen tot heel veel onderling begrip.
Zo veel mogelijk willen we alle wijkgemeenten bij het bezoek betrekken, er zelf heen gaan en meedoen met een of andere activiteit, zondags of doordeweeks.

Ook zal er ruimte zijn voor meer toeristische activiteiten. Er staat een 3-daagse reis gepland naar Harlingen en Terschelling. Ook een dagje Amsterdam staat op het programma. En natuurlijk willen we ons eigen Utrecht nader bezichtigen.

Vanwege het 25-jarig jubileum van de vriendschap wordt er zaterdag 6 juli een symposium georganiseerd, waarbij ds. Kpobi een van de sprekers wil zijn en we hopen op veel belangstelling van gemeenteleden uit alle wijkgemeenten. De vriendschapsband is immers van alle PGU-leden.
Zondag 7 juli hopen we in een feestelijke viering in het Johannescentrum te danken voor deze inspirerende vriendschap en deze verder te bekrachtigen.

In principe is iedereen welkom bij de activiteiten.
Wilt u precies weten hoe, wat, wanneer en waar? Hou dan onze berichten op deze blog en elders in de gaten of meldt u aan voor de mailinglist (zie aan linkerkant onder “Blijf op de hoogte”). Dan krijgt u vanzelf bericht als we iets nieuws geplaatst hebben.