In alle vroegte - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu In alle vroegte - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu

In alle vroegte

Door: Marita

Blijf op de hoogte en volg Ghanacomité

29 Mei 2015 | Nederland, Utrecht

Uitslapen is er morgen niet bij. Als alles goed gaat, arriveert de Ghanese delegatie om 07:00 uur op Schiphol. Wij zullen ze met ons fris-en-fruitigste gezicht (of met een rasechte out-of-bed look) opwachten en naar Utrecht brengen.

Als comité hebben we de afgelopen maanden hard gewerkt aan een programma rondom het thema "Where friendship and love are, God is there". Jullie hebben al kunnen lezen dat er verschillende discussies, themabezoeken, toeristische uitjes en kerkdiensten op de planning staan.

Morgen bijt de Nieuwe Kerk het spits af. We bezoeken het wijkfeest in Wittevrouwen en sluiten aan bij het buffet dat de Nieuwe Kerk ieder jaar aanbiedt aan bewoners uit de wijk. Dat zal vast een warm welkom worden, want er worden bijna 300 mensen verwacht.

Zondag zijn we in de Bethelkerk. Na de dienst mogen we blijven koffiedrinken en samen lunchen met de gemeente. Om de cultuurshock enigszins te beperken, vertellen we 's middags wat meer over de Nederlandse cultuur. In je korte broek, met een wijntje op het terras, een arm om je vriend/vriendin: voor ons niet veel bijzonders. De Ghanezen zien hier niet één, niet twee, maar drie dingen die je niet in het openbaar doet. We zullen jullie laten weten wat hen de eerste dagen nog meer is opgevallen.

De komende twee weken hoeven wij niet alles alleen te doen. Een groot aantal gemeenteleden helpt ons mee of heeft aangegeven bij één van de programma-onderdelen aanwezig te zijn. Daar zijn we heel blij mee!

Hopelijk mogen we u/jou de komende weken ook een keer begroeten.
Ons online volgen kan natuurlijk ook: facebook.com/utrechtnativity.

Jullie horen van ons!
Erna, Tineke, Jandirk, Arja, Bob & Marita