Wennen aan Nederland - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu Wennen aan Nederland - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu

Wennen aan Nederland

Door: Marita

Blijf op de hoogte en volg Ghanacomité

23 Juli 2014 | Ghana, Accra

Voor alle lezers die het nog niet op Facebook hebben gelezen: we zijn dinsdagochtend veilig geland op Schiphol!

Het is erg vreemd om terug te zijn en niet meer omringd te worden door de mensen en de levendigheid van La. We beleven onze terugkomst allemaal verschillend, maar het is voor ieder van ons weer even wennen. Uit Ghana krijgen we berichtjes dat we erg gemist worden en dat gevoel is wederzijds!

In de laatste dagen van ons bezoek hebben we - net zoals alle andere dagen - veel meegemaakt. We zijn vier dagen richting Kumasi geweest, waar we kennis hebben gemaakt met de Ashanticultuur. Vanuit ons busje hebben we weer van alles gezien: uitgestrekte regenwouden, afgelegen dorpjes en enorme slakken die amper in je hand passen.

Helaas had het internet de afgelopen dagen de snelheid van het verkeer in Accra: bijzonder traag. Het lukte niet om over de afgelopen week een blog te plaatsen. Daarom zullen we hier de komende dagen nog iets over schrijven.

Voor nu alvast bedankt voor het meelezen en meeleven! Van hier gaat onze reis verder: in de Utrechtse kerken en samenleving gaan we toepassen wat we hebben gezien en geleerd. Bovendien mogen we binnenkort beginnen met de voorbereidingen van het Ghanese wederbezoek in de zomer van 2015. De vriendschap gaat door!

• 23 Juli 2014 - 18:28

E En K Van Ek.:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Dan wachten we nog op de rest van de reis.[het verslag bedoel ik]

tot ziuens.

• 23 Juli 2014 - 21:32

Jaap En Inge:

welkom thuis allemaal!
    we hebben met plezier jullie wederwaardigheden gevolgd - zo herkenbaar!!!
    Nu even bijkomen - echt wel nodig - en alles verwerken.
    We zijn benieuwd naar de volgende berichten
    hartelijke groeten