Aftellen: nog tien dagen! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu Aftellen: nog tien dagen! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu

Aftellen: nog tien dagen!

Door: Marita

Blijf op de hoogte en volg Ghanacomité

20 Juni 2014 | Nederland, Utrecht

Ongelooflijk, het gaat zo snel! Nog maar tien dagen en dan zitten we in Ghana. Dat voelt nog steeds een beetje onwerkelijk.

Vorige week is Jandirk weer naar de Ghanese ambassade geweest om onze paspoorten op te halen. Hij bracht het goede nieuws dat we allemaal ons visum te pakken hebben. Ondanks alle chaos hebben we toch alle aanvragen goed ingediend :).

Op dit moment zijn we vooral druk bezig met verzamelen van alle benodigde spullen. Naast alle klamboes, geschikte kleding en het dilemma: 'welke schoenen neem ik mee', zijn dat vooral de cadeaus voor alle betrokken Ghanezen. Tineke en Erna zijn op pad geweest en hebben wat moois gekocht voor alle gastgezinnen, de kerk, het Ghanese comité en onze chauffeurs ter plaatse. Gelukkig mogen we heel veel bagage meenemen (per persoon 2 x 23 kilo), dus qua vervoer komt het wel goed.

Maandag 30 juni vertrekken we rond het middaguur vanaf Schiphol naar Rome. Daar komt het aan op onze sprintkwaliteiten, want met een overstap van maar 55 minuten moeten we ons een beetje haasten. Vanuit Rome vliegen we naar Accra, met nog een tussenlanding in Nigeria. Het wordt dus een flinke reis, maar we hopen rond tien uur 's avonds in Ghana te zijn.

Misschien plaatsen we op de dag van vertrek nog een blog, en zo niet, dan horen jullie weer van ons vanuit het warme Afrika!

We hebben er superveel zin in!

• 21 Juni 2014 - 16:35

Ella Smits:

Sterkte met de laatste voorbereidingen en het koffers pakken.
    Ik ga jullie volgen.

• 22 Juni 2014 - 14:22

Ria :

Heel veel succes met de laatste voorbereidingen !

• 29 Juni 2014 - 16:11

Sylvia Knopper:

Ik ga jullie ook volgen en wil iedereen en Arja in het bijzonder een prettige vlucht en een hele leerzame reis wensen. Veel plezier allemaal!