onze trip deel 2 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu onze trip deel 2 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghanacomité Utrecht - WaarBenJij.nu

onze trip deel 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ghanacomité

15 Augustus 2007 | Ghana, Accra

De rit naar Kumasi duurt langer dan we dachten, geen 4 uur maar eerder 10 uur. Kumasi is de tweede stad van het land, met naar schatting een miljoen inwoners. Het is het centrum van de Ashanti's, een stam of volk met veel geschiedenis en cultuur. Ans heeft hier familie wonen en dat hebben we geweten! Overal komt Ans ze en ook andere bekenden tegen, in zo'n grote stad! Fascinerend.
Het vinden van een slaapruimte is een beetje lastig, er is een jeugdassemblee van kerken en alles is vol, maar de vierde gelegenheid is heel geschikt: een karakteristiek pastoraal centrum van de Katholieke kerk. We worden deze dagen geholpen door Samuel II (dus niet onze onvolprezen chaffeur Samuel I), een student theologie die al eens in Utrecht is geweest. Hij heeft het niet zo begrepen op het rookgedrag van Ans op straat. Uiteraard pleit wel voor hem dat hij avances maakt richting Marianne. Maar zij wijst hem resoluut af. Je ziet hier niemand roken. Ook sterke drank en drinken lijken haast onbekend. Albert heeft wel in een hotel geproefd van jonge en oude palmwijn die een paar oude dronkelappen (?) hem aanboden.
Het gevoel in een chaos te zitten overkomt ons hier nogal es. Maar als je je gewoon flexibel met de stroom laat meeslepen, dan gaat het vrijwel altijd - uiteindelijk - goed.

Lees verder in 'onze trip deel 3'.

• 16 Augustus 2007 - 09:04

Martien Pettinga:

Bericht voor Ruth en Peter Maarten. Mooi om deze foto's te zien: geeft veel herkenning (Nigeria!). Goede reis weer naar huis. (Oom) Martien

• 16 Augustus 2007 - 15:23

Paps&mams Bakker:

Welkom thuis petermaarten en ruth
    na een goede reis.
    Kortom behouden vaart.
    Liefs

Paps & Mams

• 16 Augustus 2007 - 18:43

Rianne:

Ha marianne en de anderen!

Geweldig, wat een ervaringen! Heel indrukwekkend, maar hm, eind komt in zicht. Zorg voor een goed afscheid en samen een heel goede reis gewenst!

Groeten van Rianne